Los bericht bekijken
Oud 12 augustus 2021, 19:45   #117
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Afwachten het is nog maar het begin. Feit is dat er verleden jaar een pak minder waren en toen was niemand gevaccineerd.

De uitleg die daar aan gegeven werd op VRT kan me allesbehalve overtuigen. En die evolutie zien we in vele landen. Ik ben er niet gerust op verre van.

Ik hoor daar ook weer iets nieuws ....nu is het al 2 weken wachten na je tweede dosis ? Terwijl altijd werd gezegd dat dat 1 week was na je 2 de prik in het geval van Pfizer. Iedereen krijgt nu omzeggens Pfizer

Pfizer-vaccin
Pfizer: 1 week na 2° dosis (0-21 dagen) doeltreffendheid van 95% tegen milde infecties, en 100% tegen ernstige infecties (Bron: powerpoint Pierre Van Damme)

Ze beginnen serieus terug te krabbelen als je het mij vraagt.
Het is moeilijk situaties en periodes te vergelijken. Toen ik verleden jaar naar Italië ging was zelfs Venitië een spookstad (wat ik een buitenkans vond). Winkels waren dicht en ook nog veel gesloten restaurants.

Dit jaar was het weliswaar naar het zuiden van Italië maar overal was het druk. Er zijn veel meer mensen op vakantie gegaan dit jaar en dat blijft wel een grote overdrager van covid. Sicilië was trouwens groene zone toen ik er er een paar weken geleden was en nu is het rode zone. Men beweerd ook al met de uitbundige vieringen nadat Italië de voetbal won.
Iedereen tracht zijn gram te halen om te "bewijzen" waarom de corona goed of slecht evolueert maar dat is zéér pretentieus omdat de parameters zo verschillend en zelfs ongekend zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden