Los bericht bekijken
Oud 14 augustus 2021, 23:23   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Inderdaad, de batterijen zijn niet of amper te blussen. Ook die in elektrische auto's trouwens. En ik las laatst dat men al van 400V naar 1200V batterijen is aan het omschakelen. (Ter info een gewone autobatterij is 12V als ik me niet vergis.) Dat belooft bij ongevallen ... we gaan nog veel dode brandweermannen zien ...
Helaas schakelt die 800 of 1000 V volledig af bij de minste botsing, ttz zodra maar 1 airbag open gaat.

En nog minder bij de nieuwe droge batterijcellen die helemaal geen electrolyt meer nodig hebben.

Integendeel tot de rijdende brandstofwagens... of zeg maar brandbommen.

Citaat:
we gaan nog veel dode brandweermannen zien ...
En hoeveel brandweermannen zijn al gedood bij het blussen van electrische wagens (hybrides inbegrepen), heb je een bron?

Laatst gewijzigd door Micele : 14 augustus 2021 om 23:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden