Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi
Je gelooft forummers niet, je gelooft de bronnen die ze geven niet, je gelooft de studies die ze aanhalen niet.
Maar je gelooft wel de mensen die al anderhalf jaar bewezen in uw gezicht staan te zeveren en te liegen, gewoon omdat ze toevallig op tv komen.
Het komt er dus op neer dat u blind de mensen die u als gezagsdragers ziet achterna loopt, zonder u ooit de vraag te stellen of het wel klopt wat ze vertellen.
Sterker nog, u doet niet alleen geen moeite om dat te controleren, u kiest er zelfs bewust voor om dat niet te doen. U weigert elke andere bron te aanvaarden.
U doet dus het tegengestelde van wetenschap. U vormt uw mening niet op basis van de beschikbare bronnen, u bepaalt welke bronnen wel of niet goed zouden zijn op basis van uw eigen ideeën en die van de mensen die u als gezagsdragers ziet.
Ik zie niet meteen in waarom je daarover zou willen liegen.
Maar zoals patrick al zei had ik al zoiets verwacht. Misschien nog een beetje ouder. De correlatie tussen het op latere leeftijd zijn en het blinde geloof in meneer pastoor en meneer doktoor lijkt heel sterk te zijn.
|
Ik heb nochtans de indruk dat bij de woke-jongeren het 'ernstig nemen' van corona ook een statussymbool is.