Los bericht bekijken
Oud 23 augustus 2021, 20:25   #11991
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Je gelooft forummers niet, je gelooft de bronnen die ze geven niet, je gelooft de studies die ze aanhalen niet.

Maar je gelooft wel de mensen die al anderhalf jaar bewezen in uw gezicht staan te zeveren en te liegen, gewoon omdat ze toevallig op tv komen.

Het komt er dus op neer dat u blind de mensen die u als gezagsdragers ziet achterna loopt, zonder u ooit de vraag te stellen of het wel klopt wat ze vertellen.
Sterker nog, u doet niet alleen geen moeite om dat te controleren, u kiest er zelfs bewust voor om dat niet te doen. U weigert elke andere bron te aanvaarden.

U doet dus het tegengestelde van wetenschap. U vormt uw mening niet op basis van de beschikbare bronnen, u bepaalt welke bronnen wel of niet goed zouden zijn op basis van uw eigen ideeën en die van de mensen die u als gezagsdragers ziet.

Ik zie niet meteen in waarom je daarover zou willen liegen.

Maar zoals patrick al zei had ik al zoiets verwacht. Misschien nog een beetje ouder. De correlatie tussen het op latere leeftijd zijn en het blinde geloof in meneer pastoor en meneer doktoor lijkt heel sterk te zijn.
Ik denk dat je het één en ander ondeschat.

Het probleem is dat men je heel gemakkelijk kan overdonderen met een grote hoeveelheid aan gegevens. Deze allemaal na te gaan is een onbegonnen zaak. Zodra je ze uitgeplozen hebt komen ze af met een massa nieuwe gegevens.

Normaal zou het uitspitsen van één case voldoende moeten zijn om te bewijzen dat de rest bullshit is, maar dit wordt dan niet aanvaard.

Laat dit nu het exacte punt zijn, als je met een bewijsvoering afkomt moet alles, maar dan ook alles exact kloppen. Eén kleine lacune en het bewijs is waardeloos.

Maar daar hebben de meeste forummers geen behoefte aan; als 99% juist is zal het op die 1% ook niet aankomen.

Pas op, ik vertel niets nieuws, mss moet je een paar boeken van Maarten Boudry eens lezen, die kan het allemaal veel beter uitleggen dan ikzelf.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden