Los bericht bekijken
Oud 24 augustus 2021, 14:58   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat hebt u dan goed gevolgd.


Natuurlijk heeft zo'n hoop buizen onder de grond een bepaalde impact.
En die impact moet je niet onderschatten
Citaat:
"De industrie" doet zo'n zaken om geld weg te gooien? Waarom hebben we dan nog politici en/of ambtenaren?
Die pijpleidingstraat word niet bekostigd door de industrie, maar door de belastingbetaler.

Citaat:
Tunnels controleren met helicopters. Kan. terreinwagens die door tunnels rijden, kan,. Lijkt me we wat lomp.
Maar mij lijkt. gewoon wat moderne technologie zoals debiet en drukmeters, gas-sensoren en nog wat meer van dat voor mij dagelijks spul iets gemakkelijker om in tunnels de boel in de gaten te houden.
Tunnels worden dus dagelijks gecontroleerd, ook bovengronds om na te gaan dat er geen graafwerken worden uitgevoerd boven de tunnel. Dit gebeurd ook bij pijpleidingen en hoogspanningslijnen.
Om de 6 maanden word er een controle uitgevoerd met diepte meting om verzakkingen op te volgen en om na te kijken of de vereiste hoeveel aarde boven de tunnel of leiding nog aanwezig is.
Debiet en drukmeters, gas-sensoren en andere controle middelen moeten zelf ook regelmatig gecontroleerd worden.

Citaat:

"Ook", maar wel een pak minder, daar je alleen het medium transporteert, geen tonnen metaal en kunststof.
Je verplaatst inderdaad geen verpakking, maar je zit met de verplaatsing van je energie, naar de plaats van gebruik.
Bij dergelijke energietransporten is er steeds een verlies aan energie.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden