Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma
@ijsboer:
Geef eerst eens je definitie van antivaxxers, de definitie van antibiotica en de definitie van vaccins.
Dan kun je gaan filosoferen maar vanuit JOUW standpunt en dan de mening of filosofie vragen van ongevaccineerden en niet voor hen spreken.
Samenvatting van je kort door de bocht filosofie: wie vaccins weigert, weigert volgens jou dus ook geneesmiddelen?  (Of zouden ze ook niet mogen krijgen zoals medische zorg?)
|
Een antivaxxer is voor mij niet gewoon iemand die een vaccin weigert maar iemand die dat ook gaat prediken en gaat aanmoedigen aan anderen.
Wanneer ben je in mijn ogen een ECHTE antivaxxer: Je wil geen vaccin, je probeert anderen te overtuigen dit ook niet te doen. Je vindt jezelf jezelf een vlotte chauffeur, je PAKT altijd je voorrang en je klaxoneert als het groen is en de persoon voor je vertrekt niet snel genoeg. Als het oranje is geef je gas... Je vloekt op files, maar door je bumperkleven en rijgedrag ZIJN er files. Je vindt verkeerslichten die rood worden omdat je te snel reed de grootste onzin ooit. Als het druk is aan de kassa begin je te zuchten. Als een overwerkte ober een fouten maakt, begin je te vloeken en hem in je hoofd of tegen een persoon bij je uit te schelden. Je weet niet wat empathie is, het kan je niks schelen dat mensen ziek worden, doodgaan. Je zou kwaad worden moest je verplicht 1 euro moeten doneren aan de overstromingen in Wallonië met als argument "De walen krijgen al genoeg via mijn belastingen".
Dát is een echte antivaxxer voor mij.
Antibiotica is een geneesmiddel dat bacteriën bestrijdt, een vaccin is geen geneesmiddel. Het is net zoals Poisson zegt, maar het is eveneens een non-argument. Ik heb het over een bredere aanpak. De filosofie achter het behandelen van een pandemie. Trouwens de reactie van Poisson zegt eigenlijk al genoeg.
Antibiotica neem JE als JE ziek bent.
Een vaccin neem JE als JE gezond bent.
Dat is heel het probleem bij niet-gevaccineerden. Ze denken dat alles, de hele wereld, rond hun draait.
Antibiotica neem je als je ziek bent.
Een vaccin neem je als anderen ziek zijn.
Dat is een betere omschrijving.