Los bericht bekijken
Oud 26 augustus 2021, 11:00   #152
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuts Bekijk bericht
Inderdaad, maar niet ik, hoor. Zoals gezegd, ik woon daar, ik ken de buurt.

Vreemd genoeg is de Sint-Vincentiusstraat niet volledig een enkel richtingstraat.

Zie plan:
Bijlage 114817

Tussen de punten 1 en 2 is er tweerichtingsverkeer op de Sint-Vincentiusstraat. 1 is ook de ingang van de spoedafdeling.
Overigens heeft het Sint-Vincentius ziekenhuis ook een uitgang voor ziekenwagens op de Mechelsesteenweg (punt 4 op mijn plan), maar ik weet niet hoe vaak dat gebruikt wordt.
Voor de volledigheid, 3 is het kruispunt waar het ongeval gebeurde.
Niet noodzakelijk dus. Meestal gaan ze via de Sint-Vincentiusstraat en de Haringrodestraat.

De volgende keer dat je in de buurt bent, ga zelf eens kijken, Anselmo.
Klopt wat je zegt !
Het enkelrichtingsverkeer in de St Vincentiusstraat geldt niet voor het begin van de St Vincentiusstraat maar eerst vanaf de ingang van de parking.
De bezoekers van de parking worden bij de uitgang wel richting Lange Leemstraat gestuurd.
Het stuk dubbele richting is ongebruikelijk en heeft men blijkbaar voor het gemak van de hulpdiensten gepland.
Trouwens via die richting komt men onvermijdelijk op de Belgiëlei uit.
Vreemd want zonder de enkelrichting zou de St Thomasstraat een extra alternatief kunnen zijn voor de Lange Leemstraat voor ingrepen in het stadscentrum.

Laatst gewijzigd door Anselmo : 26 augustus 2021 om 11:02.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden