Los bericht bekijken
Oud 26 augustus 2021, 12:19   #63
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb nog maar weinig anti vaxxers (er zullen er misschien wel zijn he) horen spreken over het willen in een wet gieten dat mensen niet gevaccineerd mogen zijn en zo.

Maw, in het algemeen beperken antivaxxers zich tot het willen de mogelijkheid hebben om zelf geen vaccin te nemen.

De opdringerigheid hier zit hem toch totaal in het kamp van de pro-vaxxers. Heb jij al veel pasjes gezien, of wettelijke dwang of zo voor mensen die geen anti biotica willen nemen ?

Nochtans kan je aan die antibiotica dezelfde "maatschappelijke" effecten voorschrijven als aan vaccins: door het nemen van antibiotica wordt je snel minder besmettelijk en dergelijke. Maar ik heb nog nooit gezien dat men een restaurant niet binnen mag omdat men zijn antibiotica niet genomen heeft.

Kortom, op misschien een paar totale mafketels na, kan je een antivaxxer van een provaxxer onderscheiden vanwege zijn opdringerigheid ten aanzien van anderen, en de mate van dwang die hij wil gebruiken om anderen zijn spul op te solferen.

Vaccins zijn in deze niet zo verschillend van antibiotica. Ze helpen vrij goed mensen die zwaar ziek zouden zijn zonder. Het enige verschil is dat je die vaccins 2 maanden op voorhand moet slikken, en die antibiotica tijdens de ziekte. Maar voor de rest zijn de gelijkenissen groot.
In tegenstelling tot velen denk ik niet zwart-wit dus is het soms moeilijk voor anderen om te weten in welk "kamp" ik zit. provaxxers hebben me al antivaxxer genoemd en vice versa.

Die opdringerigheid komt vanuit een financieel oogpunt: Het wurgcontract met big pharma. "Het is betaald, dus we moeten ze gebruiken". Dit werkt nefast, want een vaccin te hard opdringen zorgt voor een tegendraads effect op de makkelijke beïnvloedbare mensen wiens hersenen minder ontwikkeld zijn (de mafketels dus) die dan nóg makkelijker beïnvloed worden door fake news op facebook en beginnen te twijfelen. Door die twijfel gaan ze nog verder zitten googlen naar vanalles en nog wat en spitten in fake news kanalen zoals Infowars, NineForNews, The Daily Expose... en ook alternatieve videokanalen zoals BitChute waar "nieuws" ongefilterd doorkomt. Kan je je voorstellen dat je die dingen continu zit te lezen? Je geraakt volledig gebrainwashed ... Geloof het of niet, maar je hebt echt van die makkelijk manipuleerbare mensen die dat de hele tijd zitten te lezen... Echt erg... triestig zelfs... Het doet er zelfs op den duur niet meer waar ze het lezen, als het maar overeenstemt met hun gedachtegang is het voor hun "bewezen". maw: als een tv-presentator iets zegt wat bevestigd wat zij denken is dat bewezen. Zegt een universiteit of wetenschapper iets wat zij niet denken dan is dat een dictator, een gemanipuleerde, een mediageile, enz...

Ik ga zeker niet ontkennen dat er veel geld en macht mee gemoeid is. Net zoals heel die affaire van kinderen vaccineren. De prioriteit zou moeten liggen op het vaccineren van oud naar jong op wereldwijde schaal, niet per land. Ik zou mijn boostershot dit najaar best wel eens kunnen weigeren, maar enkel om dit te kunnen doneren aan COVAX. Ik vind het absurd dat wij tieners inenten, terwijl er in het buitenland gepensioneerden aan de beademing liggen, niet omdat ze geen vaccin wilden maar de kans nog niet hebben gehad.

Wat die pasjes en toestanden betreft, ik vind dat persoonlijk pure onzin. Men laat festivals toe met 50 duizend man die zonder bescherming roepen en hijgen in mekaars neus en mond, maar als je als enige klant een brood gaat bestellen moet je ondanks het plexiglas tussen jou en de verkoper ook nog eens een mondmasker op. Die pakken ze dan helemaal verfrommeld met hun hand waar ze net de trapleuning van een treinstation mee hebben vastgehouden uit hun zak, zitten er 30 seconden aan te frullen met hun hnanden, zetten het op hun NEUS en MOND en daarna mag je naar binnen en je HANDEN ONTSMETTEN. Het slaat nergens op.

Ofwel laat je een festival toe omdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is, ofwel niet. Men moet niet met onnozele pasjes beginnen... Dat is puur geld geld geld. Alles voor de economie!

Geloof het of niet ik ben pro-vaccinatie maar ik ben tegen die pasjes en andere chinese toestanden.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden