Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Men is goe bezig het gerecht, en de democratie verder te verkrachten.
|
Democratie? Al eens gehoord van de scheiding der machten? In een "echt" democratisch land (voor het gemak een land waar het volk dmv bindende referenda het beleid rechtstreeks kan beinvloeden) heeft het volk niets te zeggen over de rechtsspraak, juist omwille van die scheiding.
Allez, dat vind ik toch, ik ben geen jurist
Citaat:
|
De volksjury moet dus weg, op die manier kunnen ze zelf het gekrom komanderen als een van hun bevriende moordcommando's moet voorkomen. De Luikse maffia had al lange vingers in het gekrom, nu gaat het dus helemaal om zeep gaan
|
Ach, alsof die volksjury's een rechtvaardiger oordeel kunnen vellen. Een gevolg van die maatregel zou trouwens zijn dat de gerechtelijke achterstand (al dan niet gedeeltelijk) weggewerkt kan worden. Zoiets kan je toch slechts toejuichen?
Citaat:
|
Voor degene die het nog niet doorhebben, men is in belgie volop bezig een dictatuur te installeren.
|
Belgie is een particratie, geen dictatuur.
Citaat:
|
De pers wordt al gecontroleerd
|
Daar merk ik dan toch wel heel weinig van, de kranten zijn (terecht) niet bepaald mals voor de verschillende machtspartijen, zeker niet voor de PS, als je dat bedoelt.