Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir
Als men voor een ziekte die nog geen 1% van de wereldbevolking treft met een mortaliteit van 0,15%, een globaal pasjes-systeem kan uitrollen.. dan is die technologie ook mogelijk voor alle andere zaken die mensen aanbelangen.. identiteit, medische, financiële, educatieve gegevens.... alles kan (en zal -in de loop der tijd) gebundeld en gecentraliseerd worden, want -drogreden- het maakt ons leven zoveel eenvoudiger & het is voor ons eigen goed.
De software is er.. de hardware is er.. de databanken ook.. en de camera's en andere controle-systemen zijn reeds uitgerold.. Dankzij covid heeft men nu een handig excuus om dit systeem gangbaar te maken bij de bevolking.. Sanitair is 't compleet nutteloos wat mij betreft.. maar het gros van de bevolking ziet er -dankzij 't drama en de leugens van afgelopen anderhalf jaar- de meerwaarde van in en wil niet liever dan met zulke pasjes rondlopen. Met de juiste propaganda krijgt men de bevolking zover dat ze bij wijze van spreke met een QR-code op 't voorhoofd willen rondlopen.. kijk maar naar de mondmaskers. Het is dus een kwestie van tijd en de juiste uitleg.. en dan hebben we pasjes die ons al dan niet toestemming geven om in de samenleving rond te lopen/te werken/te winkelen/... (wat niet wil zeggen dat ze gaan verbieden of verplichten... lol.. ze moeten gewoon de juiste voorwaarden stellen.. zoals gevaccineerd zijn om naar de kapper te mogen gaan. En als het volk (goed gehersenspoeld met propaganda) er het voordeel van inziet staan ze te applaudisseren voor zulks goed beleid.)
Ik deel maw. Kodo Kodo zijn idee en ben razend benieuwd naar de komende jaren.. Ik heb lange tijd gedacht dat men terrorisme als excuus zou gebruiken voor dit soort pasjes, maar een ziekte is veel interessanter.. want een ziekte brengt alle mensen samen, daar waar terrorisme polariseert.. De ziekte is er voor iedereen en is onzichtbaar.
|
Het is beide. Het is niet door een kliekje gepland, maar het zal inderdaad zo gebeuren. Omdat elkeen in dat systeem zijn eigen stommiteitje begaat.
Het is gewoon een emergent fenomeen, meer niet. Totalitaire regimes zijn emergente fenomenen, niet het plan van een klein kliekje. Godsdiensten ook.