Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Je moet natuurlijk wél op de hoogte zijn van die alternatieven en hun verantwoording.
|
Precies
je zegt het hier zelf
en wij zijn op de hoogte
maar zijn de armen dat ?
neen
dus
1 e prioriteit
hen op de hoogte stellen
hoe doe je dat ?
door hen te betrekken
via de juiste doelgroeporganisatie die mee verweven zit in het andersglobalistische netwerk.
Wanneer gaan jullie nu eens inzien dat theoretisch gebrabbel tot niets leidt
tenzij je je concepten op grote schaal gesleten krijgt.
De universele verklaring van de rechten van de mens
wie van de armen kent die ?????
in mijn omgeving geen enkele
tenzij hetgeen ze er van mij over weten.
Weet je
ik ben betrokken geweest in verschillende emancipatorische projecten.
Verschillende keren kwam het daarbij voor dat armen in die projecten bepaalde zaken gingen produceren - vaak spontaan. Als ik bij oxfam vervolgens eens ging polsen of er op die manier mss geen producten die gemaakt worden door armen op eigen bodem in het verkoopscircuit van oww zouden kunnen worden opgenomen dan stootte ik steeds op een njet. Wij zijn alleen maar met de derde wereld bezig - alsof de verkoop van onze producten die van de verkoop van hun andere producten perse zou moeten schaden en bovendien worden er in oww ook vlaggen van greenpeace en papierwaren van eco-shop verkocht ? Beide verenigingen en het laatste is zelfs gewoon een bedrijf die met de derde wereld even weinig te maken hebben als wij ? Kan jij je voorstellen dat ik mij als 4e wereldmilitant ook nog eens door de andersglobalisten een beetje uitgesloten voel. Die zeveraars hebben verdomme allemaal zoiets van - ach jij weet niet wat armoede is - in de derde wereld daar is armoede - maar ze weten zelf verdomme niet wat armoede is. IK heb ooit geweten dat van een geheel team van 30-40 oww medewerkers er slechts 1 reageerde op flagrante schendingen van de meest fundamentele rechten recht onder hun neus ? Waar zijn die mensen mee bezig denk ik dan ?
de enige conclusie die ik vervolgens kan trekken is dat voor een klein aantal leerkrachten oww en 11 11 11 iets is dat ze hyp vinden EN dat hen een gerust geweten schenkt. Wanneer er naast hun winkel echter plaatselijk arme iets probeert op te zetten voor hem en zijn lotgenoten dan steken ze a-syndicaal hun kop in het zand. En dit om plaatselijke politieke redenen - om vriendjes te blijven met de gemeente. In de derde wereld ijveren dus voor de mensenrechten maar vlakbij er gewoon los over zien.
Uit marketing oogpunt zou het opnemen van vierde wereld producten nochthans een voltreffer zijn. De plaatselijke wereldwinkel medewerkers waar ik nu woon vragen zich af hoe ze hun publiek kunnen vergroten ??????
Simpel toch - lanceer een campagne - vanaf nu hebben wij ook wel wat oog voor plaatselijke problemen - wij verkopen ook producten die door plaatselijke armen worden geproduceerd - en we geven daarmee aan dat armoede mss wel het ergst is in de 3e wereld maar dat ze er daar ook weer geen patent op hebben.
Er kunnen producten gekozen worden die niet concurreren met de 3e wereld producten
Hoe meer producten een winkel heeft hoe meer doelgroepen hij gaat betrekken - en vlaams belangers die uit solidariteit met het eigen volk nu WEL iets te zoeken hebben in de weredwinkel zien er de affiches - nemen eens een folder mee waarin ie leest hoe de migratie naar hier door mulitnationals imf etc wordt veroorzaakt - hij proeft mss ook eens een flesje cubaanse rum.
En omgekeerd krijgt dat verstarde stelletje andersglobalisten ook eens wat info over datgene wat er zich hier op eigen bodem - onder eigen neus zoal afspeelt
Kwestie van dat de andersglobalisten toch zo perse anders willen zijn he
wel nu ze zijn tov de 4e wereld juist hetzelfde als al de rest
ze zijn even erg als het klootjesvolk
ze pretenderen alleen maar om beter te zijn.
maar dat doet iedereen
dus
nogmaals
ze zijn maar weinig alternatief