Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Ik zie het subtiele verschil niet zulle
Jij wil suggeren dat "tegenwerken" uit kwade wil is, en "belemmeren" per ongeluk is zekers he.
Soit. Als dingen "per ongeluk" totaal overeenkomen met wat er zou gebeuren mocht je het uit kwade wil willen doen, en dat op vele vlakken, waar zit hem dan nog het verschil he ?
Stel dat ik de eerlijkste mens ter wereld ben, die als minister gans mijn familie heeft aangesteld op leuke openbare functietjes, terwijl mijne collega een corrupte smeerlap is die ook gans zijn familie heeft aangesteld op leuke openbare functietjes, dan zitten we op het niveau van nuance verschil waar jij het over hebt he
Het is goed mogelijk natuurlijk dat al die geleerde mensen in al die medicamenten instellingen toevallig allemaal grote auto liefhebbers zijn, die, toen ze de lobbyist van Gilead in zijn mooie Porsche zagen komen, op totaal eerlijke wijze volledig onder de invloed waren van die mooie wagen ; en aangezien zij niet onder die eerlijke invloed waren toen ze wat artikelen moesten lezen over ivermectine, gewoon "anders" reageerden, maar zonder de minste oneerlijke intentie natuurlijk en zonder te beseffen dat mooie auto's hun beslissingen konden beinvloeden, dat is allemaal goed mogelijk. Dit soort nuance ?
|
Wat indien het virus met kwade wil de wereld werd ingestuurd tov een ongelukkig natuurlijk proces?
Of wat indien de mens wel degelijk via een intelligent design op de wereld kwam?
De effecten kunnen eventueel dezelfde zijn maar de oorzaak heeft zeker zijn belang.