Zij worden het begrijpelijk beu. Vooral in de regio’s met hoge vaccinatiegraad. Daar gaan ze nu gevaccineerden moeten weigeren om Corona zieke antivaxxers uit oa Brussel op te vangen.
Vaccinatie verplichten!
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210909_92783885
Citaat:
Bovendien heerst er volgens Van Assche frustratie bij het zorgpersoneel om extra patiënten op te nemen als de meesten niet gevaccineerd zijn. “Dat worden moeilijke discussies op de werkvloer, dat kan ik u verzekeren”, zegt hij. “Wij hebben tientallen patiënten overgenomen uit Brussel, Wallonië en Noord-Frankrijk het afgelopen anderhalf jaar, alleen al in UZ Leuven. Maar in ziekenhuizen in regio’s die wereldkampioen zijn in vaccinatiegraad kan je dat echt niet meer behoorlijk uitleggen op dit moment. Volgens mij begint men zich in heel Vlaanderen ernstige vragen te stellen.”
De oplossing is volgens Van Assche de invoering van een verplichte vaccinatie voor alle Belgen. “Ik weet dat zoiets wettelijk niet evident is, maar we moeten iets doen”, benadrukt hij. “Vlaanderen is wereldkampioen in vaccinatiegraad. We mogen toch minstens ook verwachten dat dit in de rest van het land ook toeneemt. Als dat niet lukt met een vriendelijk verzoek, dan zal een verplichting uiteindelijk toch moeten.”
|