Los bericht bekijken
Oud 11 september 2021, 08:52   #280
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

EU-uitlevering van het nieuwe Model S Long Range en S Plaid alweer verschoven naar halfweg 2022.
https://teslamag.de/news/liefer-term...nsatz-q3-41015

Om diverse redenen...

De Europese klanten hebben nog wat langer voorvreugde, of sparen wat langer...

Bij het Nordschleife-rondenrecord van de Plaid haalde de wagen maar 269 kmh topsnelheid ook op het lange rechte stuk tegen het einde.
Dus de gehomologeerde banden die 320 kmh en vooral én dat (as)gewicht (max load) aankunnen zijn er nog altijd niet. Zouden in de maak zijn ... herfst 2021 dus wslk ook uitgesteld...

Daarom nog altijd de (software)begrenzing op 269 kmh.

Ook blijkt dat 7 min 35 het officieel gemeten rondenrecord is voor E-seriewagens. Die 7 min 30 werd wel ook gemeten maar niet officieel.

Naja Tesla wil sowieso de Plaid met carbonremmen en track control uitrusten wat veel meer gaat opleveren dan een hogere topsnelheid op het circuit.

Alvast toont de video aan dat men ook met het yoke stuur kan scheuren over een zeer bochtig circuit (na wslk een (adaptieve) aanpassing, imho).

De watjes en onwetenden kregen dus ongelijk.
(en goed luisteren naar de voordelen van zo een yoke doen die sowieso niet...)

Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-mode...oke-elon-musk/

Tesla’s record-setting Nurburgring run proves that Elon Musk’s yoke is no joke

Posted on September 10, 2021

Tesla has released the in-car video from one of its record-setting runs at the Nurburgring. If there was anything that the flagship sedan proved as it ripped through a full lap of the 12.94-mile track in 7:35.579, it was the fact that the steering yoke — despite the brutal criticism that it has received to date — is no joke.

To say that Tesla’s decision to equip its new Model S with a steering yoke was controversial would be an understatement. Rave reviews of the vehicle typically included moderate criticisms of the yoke, while negative reviews, such as those from motoring agency Edmunds, flat out concluded that the yoke is a joke and one that contributed to the Model S Plaid being a “waste of money.”

The vehicle even reached its current top speed of 163 mph a couple of times, hinting that the flagship sedan could easily showcase even more impressive numbers once it receives a proper track pack and a software update that unlocks its 200 mph top speed. Overall, Elon Musk may have very well released something truly forward-thinking with the Model S Plaid’s steering yoke.

Elon Musk recently explained his rationale for the Model S’ steering yoke, which is also present in the prototypes of the Cybertruck and the next-generation Roadster. According to Musk, a round steering wheel, apart from being boring, actually blocks the screen of the Model S Plaid. The CEO also explained that the Full Self-Driving experience is far superior with a steering yoke.

Watch Tesla’s record-setting Nurburgring run with a steering yoke in the video below:

https://www.youtube.com/watch?v=Ujp3q_aryRA

Laatst gewijzigd door Micele : 11 september 2021 om 09:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden