Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Niet helemaal he. Het is een beetje alsof je inderdaad een ticketje gekocht hebt voor de bus, en dan 10 plaatsen wil innemen met uw dikke kont.
Men gaat U dan de toegang tot de bus weigeren, want er waren 9 anderen die die 9 overige plaatsen al gekocht hadden. Natuurlijk is het probleem dan inderdaad dat je een ticketje voor niks hebt gekocht.
Maar dat is het probleem met slechts ticketjes voor 1 plaats te verkopen, een per persoon. Zij die een dikke kont hebben die 10 plekken inneemt, zijn dan een probleem, want als er zo 5 in de bus komen, zit de bus vol en zitten de 45 anderen die geen dikke kont hebben, zonder bus.
Dat is het probleem van communisme, maar hier ook het probleem van mensen met een dikke kont he.
Oftewel laat men toe om die ticketjes in pakken van 10 te kopen, en kan men, met die extra opbrengst, meer bussen in dienst stellen ; oftewel zegt men aan die mensen dat ze geen ticketjes moeten kopen, en ook geen bus kunnen nemen.
Maar mensen met een dikke kont ticketjes verkopen voor 1 plaats, en die dan 10 plaatsen laten innemen, dat gaat nooit goedkomen he.
Wat wij nu hebben, is dat men nu iedereen een verplichte vermageringskuur gaat opleggen, want het gaat toch niet dat we mensen met een dikke kont zouden weigeren op de bus, maar we willen geen dikke konten meer.
|
Als ik alle werk dat ik doorheen mijn tijd heb verricht, voor mezelf had verricht, zou ik die "dikke kont" zorg, in geval nodig, zelf kunnen betalen.
In plaats van gemak, zoek ik moeite op.
Ik ben niet iedereen, en niet iedereen is ik.
Communisme is een leugen. Herverdeling is een leugen. Gelijkheid is een leugen. Overheid is een leugen. Het is een bende dikke konten die anderen doen betalen voor hun verzorging.
Er zijn werkers die betalen voor 10 plaatsen en er 1 krijgen.
Plaatsen niet voor hun dikke kont, maar voor hun vrijheid. Die hen afgepakt werd.
Dat is het probleem met de zogenaamde "iedereen". Die is er niet. Er zijn geselecteerden en gedeselecteerden. Er is zelfstandig leven, er is parasitair leven, en er is symbiose / samenwerking. Het zijn de parasitairen die 1 plaats betalen en er 10 krijgen.
De garagist stond voor niets voor iets.