Los bericht bekijken
Oud 12 september 2021, 19:09   #12322
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
aaaah zoooooo niks doen. juist
Ik zou zelfs zeggen dat ik niks zou hebben tegen een verplichte vaccinatie om voor lange tijd groepsimmuniteit te bekomen, mocht men uiteindelijk een vaccin ontwikkeld hebben waarvan men met hoge zekerheid zou weten dat het zoiets kan realiseren.

Als men bijvoorbeeld een vaccin zou ontwikkeld hebben waarvan men al 10 jaar vaststelt dat het nog steeds blijvende transmissie immuniteit oplevert tegen de evoluerende versie van covid, en als covid nog elk jaar vele zwaar zieken en doden veroorzaakt. DAN zou het schappelijk kunnen zijn om te zeggen: kom, we gaan dit vaccin eenmalig verplichten, we hebben daar nu al 10 jaar ervaring mee, we weten perfect hoe goed en robuust de immuniteit ervan is, we kennen perfect de bijwerkingen, en het genereert veel en veel minder doden door bijwerkingen dan de doden die er toch elk jaar vallen.

In ZO een geval lijkt het mij inderdaad mogelijk om dat een verplicht vaccin te maken.

Maar wat men nu aan het doen is, met vaccins waarvan men noch de immuniteitsreactie op termijn kent, noch de evolutie van het virus van kent, noch een heel heel goeie kijk heeft op de bijwerkingen, is gewoon waanzinnig, want men weet niet eens of het op populatie niveau voordelig dan wel nefast is, of het aanleiding geeft tot snellere evolutie, en hoe snel men moet herprikken en of dat zelfs sanitair en logistiek mogelijk is. Zoals alles in deze affaire trouwens sinds het begin.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 september 2021 om 19:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden