Los bericht bekijken
Oud 14 september 2021, 06:07   #394
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Dat zou je toch beginnen denken als je de posts van onze bejaarden hier leest he. Na anderhalf jaar hebben ze nog altijd geen kennis van zelfs maar de basisparameters van de ziekte. Nochtans zijn die hier al duizenden keren gepost.

Dus ofwel lezen ze gewoon niet, ofwel kunnen ze amper nog nieuwe informatie verwerken.
Ik denk dat dat mensen zijn die nooit of te nimmer zelf hebben nagedacht he, en enkel maar nagepraat hebben wat hun "leiders" hen voorzegden. Waar zij wel op hameren is hun buikgevoel om te zeggen wie hun leiders zijn die ze moeten napraten, maar zelf nadenken is nooit een onderdeel geweest van hun bestaan. En ik denk dat er enorm veel zulk volk rondloopt. Ik denk dat veruit de meeste mensen niet logisch kunnen nadenken, en vertrouwen hebben in de afleiding die ze zelf hebben opgesteld ; of zelfs mochten ze het kunnen, het belachelijk vinden dat ze dat zouden proberen want zelf geen "leider" zijnde.

Met andere woorden, ik denk dat vele mensen denken dat "nadenken" enkel maar voor een kleine elite is weggelegd, een soort super aristocraat van buitenaardse origine of zo.

Hun vorm van "argumentatie" is puur het gezagsargument en hun "vrijheid" om te kiezen wie volgens hen gezag heeft.

Citaat:
Corona had gerust nog een paar honderdduizenden bejaarden meer mogen dooddoen van mij. Iedereen boven de 80 zou een mooi begin zijn om deze samenleving een stuk aangenamer te maken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 14 september 2021 om 06:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden