Los bericht bekijken
Oud 14 september 2021, 06:51   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Met een simpel. Dieselgeneratortje van 450 euro kan je goedkoper stroom maken.
Zet uw hoofdschakelaar af van net en steek een mannetjes stekker ergens in buiten contact met draad naar kleine dieselgenerator en je hebt stroom over heel de woning wel beperkt van nominaal vermogen generator.
Zeker hoofdschakelaar NIET terug opzetten.
Dan zit je off grid.
Dat zou wel eens tegen kunnen vallen. Zo'n cheapo diesel is luchtgekoeld, dus warmtekrachtkoppeling wordt lastig. (of verhoogt de prijs ten zeerste)
2 liter diesel per uur voor 4000W, 0.4L minimum voor vrijloop. Gemiddeld dus .75L voor een gewone woning. 8760u per jaar. Laat ons veronderstellen aan 30 cent per liter voor rommel-biodiesel/slaolie brandstof.
Voor €2K aan brandstof en 24/7 lawaai.

Je zou dat kunnen opvangen met een kleine accu en omvormer, dan kan je die op een rendabeler toerental laten lopen. Dan kom je uit op €900 per jaar aan brandstof, maar moet je wel €3K ofzo aan accu plaatsen.

Mijn idee achter het gebruik van de wagen als energieleverancier staat of valt met het al reeds hebben van een wagen, en de mogelijkheid die te koppelen aan de woning voor brandstof, water en elektriciteit.

Ik heb het nagemeten op mijn benzinewagen. 1,3l/u met de alternator belast tot 900w. Dan kan ik er nog eens 7 Kw aan warmte uit halen. (meer dan nodig) Om het elektriciteitsgebruik van de woning te dekken moet die dan gekoppeld zijn aan een 5Kwu accu, dan moet die 7u per dag draaien. €10 per dag dus. Ik denk niet dat het gecombineerde elektriciteits/gasverbruik van Huize Chaos dat haalt, zelfs niet met de transmissiekosten, (r)overheidstoeslagen, taxen en btw.