Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma
3 kampen?
2 kampen, zeker, want die zich laten vangen door te geloven zijn dezelfden die ook willen bekeren door de inquisitie te helpen om niet gelovigen te dwingen.
Maar het aantal gelovigen slinkt nog meer vermits er steeds meer in het ziekenhuis belanden door gevolgen van hun bijgeloof in de vaccin religie.
Bovendien zullen de bedrieglijke smoezen, waarmee ze niet-gelovigen trachten te overtuigen om ook te geloven, door de leugenachtige inquisitie zelf omgedraaid worden in de verkiezingsstrijd voor de macht waardoor gelovigen voor schut gezet worden en ook zullen boeten door en voor hun onnozelheid om te geloven.
Lantaarnpalen en koorden zullen niet nodig zijn, dat wordt opgeknapt door de huichelende inquisitie die of een bocht van 180° zal maken om op hun stappen terug te keren door de verkiezingsstrijd of weer bedrieglijk 360° een rondje draait om dan verder te kunnen gaan in dezelfde richting dankzij de nuttige idioten die nog steeds hardleers, ondanks eigen schade en schande, nog blijven geloven. 
Volgens mij het tweede.
@patrickve: je denkt dat de fanatiekelingen, zoals zo vaak in de geschiedenis, het zullen halen?
De nazi's hebben de oorlog nochtans verloren of is dat nieuws voor je? 
|
Er zijn véél te veel mensen die ik ken die zich lieten injecteren "om er vanaf te zijn."
Deze mensen hebben, zoals ik ervaar, geen enkele zin om inquisiteur te spelen.
Maar, om een totalitaire medisch-fascistische dictatuur aan de gang te houden heb je dan ook niet veel inquisiteurs nodig. Net zoals bij elke religie zijn slechts een beperkte groep totaal van het paadje afgeweken sociopaten nodig, die gewillig de door een nog kleinere groep psychopaten gemanufactuurde angstpsychose omzetten in "verlossing."
Het is tenandere fascinerend om te zien hoe men dat doet. En hoe de kennis die rond het fenomeen wordt vergaard, nu, door elektronische communicatie, op een globale manier kan ingezet worden.
Dat is volgens mij een fundamenteel verschil met vroeger, toen totalitaire, dictatoriale fascistische bestuursmodellen eerder "lokaal" van aard waren.