Ik woon in Zuid-Afrika. Dat groen gekleurde kaartje (ergens hogerop gepost) klopt wel, maar dat wil niet zeggen dat het hier makkelijk is om het te verkrijgen. Men mag het enkel voorschrijven indien lokaal geproduceerd, en een aantal dokters wil het niet voorschrijven.
Om een beetje de situatie te schetsen; de gezondheidsorganisaties en regering zetten hier volop in op de vaccins, en dus de druk om je te laten vaccineren neemt hier met de dag toe, met idem "technieken" zoals ze die in EU ook gebruiken.
Intussen is de 3e "vlaag" hier echter zo goed als voorbij, en is die in feite nooit problematisch geweest. Het is een heel lange, afgevlakte curve geworden, met in het begin een piek van ongeveer 250K gelijktijdige besmettingen (op 65 miljoen man), en daarna een lang plateau van rond de 150K. Op dit moment (sinds een goede week) gaat het eindelijk omlaag, en we zitten nu al aan 100K.
Dat die zeer besmettelijke Delta variant hier niet meer huis gehouden heeft, dat hebben we zeker niet de danken aan de vaccins (er is nog maar zo'n 15% ingeënt). We hebben het ook niet te danken aan lockdown maatregelen, want die zijn er amper geweest deze keer. En aan het seizoen kon het ook niet liggen; het was winter, en één van de koudste in jaren, dus velen spendeerden meer tijd binnenshuis, wat méér besmettingen zou moeten geven, maar dat bleek niet zo. Aan het virus zélf kan het natuurlijk ook niet liggen; deze variant is weldegelijk héél besmettelijk.
Wat kan wel de oorzaak zijn? Slechts twee dingen: 1) reeds opgedane (groeps-)immuniteit uit de vorige vlaag. En 2) het gebruik van IVM.
Wat IVM betreft; in de steden weet men daar nog steeds weinig vanaf, en is men heel soms zelfs geneigd de "paardenfluisteraars" te geloven (met dank aan de censuur van sociale media, en de desinformatiecampagnes). Maar op het platteland zweert men bij het middel. En ja; zo ook ik.
Men gebruikt de vorm voor mensen indien mogelijk (er zijn in onze buurt veel dokters die het FLCCC early-outpatient protocol gebruiken, met IVM, zink, Quercetin en vitamines C en D), maar soms breekt nood wet (bvb als de produktie niet kan volgen en de apotheek het niet in voorraad heeft). Maar om eerlijk te zijn; als je het pure spul gebruikt, en je weet hoe te doseren, is daar niks mis mee. Beter dat dan elke dag zieker worden hee.
Vanuit persoonlijk perspectief; deze 3e vlaag is de eerste die ik duidelijk door mijn plaatselijk dorpje Hoedspruit heb zien gaan. Heel veel mensen raakten besmet. En zowat iedereen nam IVM. Sommigen vertrouwden het niet, werden heel ziek, en namen het alsnog. Iedereen die het nam werd beter. Ik ken enkel slachtoffers bij wie het middel niet nam.
Mijn vrouw en ik zijn er aan ontsnapt. Doordat we vooraf al Quercetin, zink en vitamine C en D namen? Zou kunnen. Terzijde; we namen geen IVM, die hielden we in het geval dat we besmet raakten - het leek ons geen goede zet om een medicijn te "verspelen" waarvan we niet weten of het voorhanden zal blijven (cfr wat elders ter wereld gebeurt). Of kwam het door puur geluk? Kan ook.
In ieder geval; geluk gehad of niet, dat wil niet zeggen dat onze fles IVM ongebruikt is gebleven. Vier van onze beste vrienden (allen in dezelfde familie) werden ziek. Ze zijn niet kapitaalkrachtig, dus we hebben hen een deel van onze fles gegeven. Ook zij kwamen er snel doorheen.
Ik heb eigenlijk een pak soortgelijke verhalen van mensen in de buurt. Op een bepaald moment ben ik die ook beginnen verzamelen (deels Facebook posts van vrienden die zeiden IVM te hebben gebuikt, deels van een pro-IVM groep waar info en verhalen worden gedeeld). En ik heb die verzameling dan op mijn eigen timeline gezet, met uitleg zoals hierboven. Het leverde me 24u in het Facebook prison op, en de post werd verwijderd. Maar de verzameling heb ik nog steeds. Ik heb ze online gezet;
http://krugercliffs.com/temp/IVM/
Om eerlijk te zijn; ik hou mijn hart vast voor wat er in België gaat gebeuren, met de winter voor de deur, en de vaccins die hun kracht verliezen...
Groetjes uit Kruger!