Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Ik heb Trump 4 jaar lang + een paar maanden tijdens campagne op Twitter gevolgd en ik heb de woorden gehoord die hij uit zijn mond perste en ik heb zijn gedrag gezien tijdens publieke bijeenkomsten.
|
Ik vond dat nu eens een goeie president zie. Een narcist die tenminste niet deed alsof, en die tenminste niet meeging met de normale achterbakse zever.
Bovendien iemand die in de grootste hysteriecrisis van het millenium een van de weinigen was met juiste inzichten.
Citaat:
Die generaal heeft terecht vastgesteld dat er een KANS op escallatie was
|
Kans is een mate van onwetendheid he, zeker als het geen empirisch vastgestelde frequentie is maar Bayesiaanse schatting. Er is ook een grote kans dat Biden een kernoorlog gaat voeren. De kans daartoe is de meting van mijn EIGEN overwegingen, niet iets dat met Biden te maken heeft.
Citaat:
, zoals Dijkwachters bij storm kunnen stellen dat er een KANS op dijkbreuk is.
|
Natuurlijk niet, want die dijkwachters gebruiken kansen gebaseerd op empirisch gemeten frequenties of wetenschappelijke theorieen.
In dit geval was die "kans" enkel maar een meting van die generaal zijn eigen overwegingen, meer niet. En het is bij mensen met paranoia gekend dat zij juist bijzonder slecht zijn in het inschatten van zulke kansen.
Het feit dat iemand dacht dat die kans groot was, zegt enkel maar iets over de geestestoestand van die mens. Hij heeft gegokt en verloren he.
Dat is een beetje zoals de kans die sommigen groot achten dat mocht het VB ooit meegaan in een coalitie, de concentratie kampen weer open gaan. Dat heeft niks met het VB te maken, maar alles met de vervormde opinies van mensen die daar een "kans" aan geven.