Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer
Ik denk dat een masker dragen enkel nuttig is als de persoon die het draagt er zelf het nut van inziet.
Ik zag eens iemand van de trap gaan in het station. Hij hield de trapleuning vast, samen met zijn mondmasker in volle palm... Dan denk ik "tsja, misschien beter toch de plicht afschaffen dan".
|
Hoeveel dragen er al weken hetzelfde muilvoddeke denkt ge, die trapleuning is misschien properder dan hun eigen muilvoddeke want die wordt om de x tijd ontsmet door al den alcool die er overheen gaat.
De meeste mensen hebben geen idee wat kruisbesmetting inhoud, eigenlijk zou je telkens je dat masker afzet, dat al op zijn minst moeten doen volgens de procedures om het daarna veilig terug op te kunnen zetten. Maar je zou het eigenlijk moeten vervangen. Op de normale afdelingen van ziekenhuizen werd meestal 1 masker de man per dag voorzien (ja anders kwamen ze niet toe)
Onnodig te zeggen zeker dat dat daar eigenlijk ook maar gewoon een doekje voor het bloeden was.
Zelf met isolatie omgaan moet strikt volgens bepaalde procedures verlopen, luchtsas, ontsmeting etc... Als er iemand in een ziekenhuis in isolatie ligt in belgie en er hangt een rode plakker op de deur , dan is dat al heel wat. Maar waar gaat de voedingsplateau naar toe, waar staat die in de etenskar, wordt die ontsmet, het afval , enz... enz...