Los bericht bekijken
Oud 21 september 2021, 15:38   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er mensen die dat kopen als de regering dit soort wagens fiscaal promoot.
Zijn die nog de moeite?

12 okt. 2020

Einde van de belastingvrijstelling voor CNG en plug-in hybrides

De Vlaamse fiscus schrapt vanaf 1 januari 2021 de vrijstelling van BIV en verkeersbelasting voor CNG-auto’s (aardgas) en plug-in hybrides met een maximum uitstoot van 50 gram/km. Enkel 100% elektrische voertuigen en voertuigen op waterstof zullen in de toekomst vrijgesteld blijven van BIV en verkeersbelasting. Deze regeling heeft tot gevolg dat wie van plan was een plug-in voertuig aan te kopen of via (financiële) leasing een voertuig in te schrijven op naam van zijn onderneming in Vlaanderen er baat bij heeft dit nog te doen vóór 31 december 2020. Op die manier vermijdt men de BIV en maximaal één jaar verkeersbelasting. Anderzijds blijft de BIV voor plug-in voertuigen vanaf 2021, mede door de lage WLTP-waarden van deze voertuigen, ook in 2021 nog relatief laag. Plug-in voertuigen zijn wel duurder maar voor de berekening van de BIV en de verkeersbelasting speelt de catalogusprijs geen rol.

Simulatie BIV Vlaanderen 2021

Bij de persvoorstelling werden enkele simulaties getoond van de nieuwe BIV formule gebaseerd op de WLTP testmethode. De getoonde voorbeelden zijn een weergave van de tien de populairste modellen op de markt . De Vlaamse administratie preciseert in haar voorbeelden evenwel niet welke motorisaties en CO2 waarden zij in haar voorbeelden heeft gebruikt.

https://www.link2fleet.be/wijziging-...keersbelasting

Laatst gewijzigd door Micele : 21 september 2021 om 15:43.
Micele is offline   Met citaat antwoorden