Los bericht bekijken
Oud 23 september 2021, 07:10   #6
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Dit gaat zelfs zover dat in de school van mijn dochter de WC's worden afgesloten tijdens de lessen. Na vandalisme zijn de deuren van de WC's op slot tijdens de lessen. In een brief van de directie wordt opgeroepen aan de daders om zich te melden nu ze zien wat een impact hun gedrag op de andere leerlingen heeft.
Het eerste vind ik geen "collectieve straf". Het is gewoon een gemakkelijkheidsoplossing voor wie een probleem heeft: in plaats van toezicht moeten te houden, reparaties moeten te doen en zo voort, is het gewoon beter van de dienst "WC aanbod" niet meer te geven.

Dat is zoals de bakker die drie keer overvallen wordt, en beslist van zijn bakkerij te sluiten.

Maar wat er in die brief staat is wel eigenaardig. Ten eerste verwacht je van die daders dat het juist hun bedoeling was om de anderen te kloten, en op die manier lukken ze er nog meer in.

Het eigenaardige is dat men er altijd van uit gaat dat anderen "vriendelijk" zijn, terwijl het toch normaal is dat de anderen uw vijanden zijn. Dus zeggen "ik hoop dat uw vijanden beseffen dat ze U miserie aandoen" is een beetje eigenaardig.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden