Los bericht bekijken
Oud 23 september 2021, 08:59   #22
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Tenzij De Croo een grote leugenaar is en De Wever een blaaskaak, maar ik geloof in de eerlijkheid van onze politiekers.
Haha, wel je moet maar niet zo goedgelovig zijn. Ga naar de bron, kijk hoe de mensen die politici-in-spe leren hoe ze politiek moeten communiceren zich gedragen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210921_96826651

De studenten die vorig jaar alle lessen online konden volgen, zullen nu toch meestal naar de les moeten komen. In de Vlaamse universiteiten zijn de proffen immers niet verplicht om al het lesmateriaal online te plaatsen. “De opnames van vorig jaar plaats ik wel online”, zegt professor Peter Van Aelst. “Maar ook de nieuwe lessen gaan opnemen is voor mij praktisch moeilijk haalbaar.”

Ik heb zelf beroepsmatig meer dan 15 jaar ervaring met het toegankelijk maken van leermaterialen op alle studieniveaus voor mensen met leer- en andere beperkingen. Wat die man zegt is enorm verwerpelijk, dat kan eigenlijk helemaal niet meer door de beugel vandaag de dag.

Aan forumleden die zich geroepen voelen om mij te verwijten een softie en angsthaas te zijn, u bent natuurlijk vrij om dat te doen. Maar leg dan gelijk ook even uit hoe jullie met behulp van een Darwiniaanse struggle of the fittest mentaliteit de tewerkstellingsgraad willen opkrikken, oké?

Als Van Aelst, professor politieke communicatie UA, niet door de staat verplicht wordt om via technologie zijn lessen toegankelijk te maken (inclusief voor mensen met een beperking), dan doet hij het dus ook niet. Het was vorig jaar nochtans wel haalbaar, de technologie is er en werkt. Het is maar op een knop drukken, zoals de micro opspelden en aanzetten. Wedden dat hij dat wel voor mekaar krijgt? Wat een zwak gelul van die man.

Wees dan godverdomme eerlijk en zeg dat je het gewoon vertikt om rekening te houden met zwakkeren. Het ergste is hoe deze man met volle steun van de pers zijn vak, politieke communicatie, in de praktijk brengt. Dit smoesje breeduit in de krant zetten heeft natuurlijk de bedoeling dat andere hoogleraren er zich ook van zouden kunnen bedienen.

Subtiel ook hoe in de paragraaf wordt geïmpliceerd dat het ontbreken van een verplichting ertoe zal leiden dat de meesten (>50%) het niet zullen doen. Tiens, een competitieve klootzak zijn is immers ook niet verplicht, maar toch gedragen enorm veel mensen zich wel zo, vreemd is dat toch.

Wie kinderen in het hoger onderwijs heeft, kan hen eens vragen om de komende weken te letten op de berichten die ze van verschillende proffen en assistenten zullen krijgen over het afvoeren van de online lessen. Ik ben benieuwd hoe vaak de frase praktisch moeilijk haalbaar letterlijk zal gebruikt worden in de communicatie.
discuz is offline   Met citaat antwoorden