Los bericht bekijken
Oud 23 september 2021, 09:17   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Er bestaan al elektrische exemplaren.
Die zelfs beter zijn dan die stinkdingen.
Je moet ze enkel af en toe bijladen, zoals men die stinkdingen af en toe moet bijtanken.

Viertakt bromfietsen hebben ongeveer dezelfde emissiegrenswaarden als auto 's van dezelfde euronorm. Ook massa aan fijnstof (PM) is 4,5 bij brommers met directe injectie euronorm 5. Alles op papier. Euronorm 6 zal er wel niet komen. Ik zie brommertjes geen geregelde katalysator men benzineroetfilter krijgen. Motos hebben dat wel.

Kleinkraftrad (bromfiets)

Mit der Abgasnorm Euro 5 gelten die gleichen Grenzwerte für alle Fahrzeuge der EG-Fahrzeugklasse L. Zu dieser zählen alle zweirädrigen und dreirädrigen Kraftfahrzeuge sowie leichte vierrädrige Kraftfahrzeuge.

Norm Einführungszeitpunkt neue Typen (Typgenehmigung) Einführungszeitpunkt Neufahrzeuge (Erstzulassung) Fahrzyklus/ Testverfahren CF-Faktor RDE (NOx) CF-Faktor RDE (PN)

CO mg/km. HC (NMHC) mg/km NOx mg/km (HC + NOx) mg/km PM mg/km PN mg/km

Euro 4 1. Jan. 2017 1. Jan. 2018 — — 1.000 630 170 — — —
Euro 5 1. Jan. 2020 1. Jan. 2021 WMTC — — 1.000 100 60 — 4,5 b
b Gilt nur für Motoren mit Direkteinspritzung

Autos of PKWs

Euro 4 1. Jan. 2005 1. Jan. 2006 31. Dez. 2010 — — 1.000 100 80 — — —

Euro 5b 1. Sept. 2011 1. Jan. 2013 31. Aug. 2015 — — 1.000 100 (68) 60 — 4,5 c —

Euro 6d AJ — b — b 31. Aug. 2019 1,43[16] 1,5 500 — 80 170 4,5 6e11

Laatst gewijzigd door Micele : 23 september 2021 om 09:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden