Los bericht bekijken
Oud 23 september 2021, 09:34   #11
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus je weet helemaal niet hoeveel bromfietsen in België rijden en hoeveel km ze jaarlijks afleggen. En al zeker niet hoeveel van die bromfietsen vervuilende tweetakters zijn. Je hebt geen enkele bron.

Dat is dan gewoon puur uit je duimen gezogen omdat je er 's morgens gemiddeld 4 tegenkomt. Dat is dan genoteerd.

Een gemiddelde bromfiets van 2008 stoot ook niet meer NOx uit dan een personenwagen per kilometer, daar had ik dus wel een bron van. Weliswaar een achterhaalde bron vóór dieselgate.

Natuurlijk zijn brandstof-bromfietsen totaal achterhaald sinds de electrische bromfiets.
En dat men ze internationaal nog altijd niet verbied in LEZ zones moet je aan de verantwoordelijken vragen.

Ze zullen zeker argumenteren dat de plofbromfiets de mobiliteit is van de arme wat dommere mensen die aan hun brommertje verknocht zijn.

Hetzelfde verhaal als de stadbewoners voor hun gesubsidieerd dieseltje (met ecopremie tot 15%), en te lui en te dom zijn om die rechttijdig -ruim voor de LEZ- in te ruilen voor een zuinige benzine.

Ik gis maar.
Uiteraard weet ik niet exact hoeveel, dat zou je aan de overheid moeten vragen en het is hun taak om dit allemaal te monitoren.

https://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id=1517661