Los bericht bekijken
Oud 24 september 2021, 18:27   #168
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik citeer de heer Dries Van Langenhove. Die gelooft gij toch wel zeker?

https://www.demorgen.be/nieuws/hoe-d...n-he~b39404a4/

Maar in werkelijkheid is er na de confrontatie op de VRT sprake van paniek binnen Schild & Vrienden, zo leert het onderzoek. Vanaf het moment dat Van Langenhove weet wat er hem boven het hoofd hangt, stuurt hij Telegram-berichten naar leden van de besloten groepen. “Zeg mij eens alle erge dingen van de Discord. Welke erge dingen stonden daar op?”, vraagt hij aan ene B.D. “Ik MOET dat weten. Ik kan daarvoor vervolgd worden hé.”

B.D. antwoordt: “Bijna alle shit is verwijderd voor de reportage.” En: “Alle referenties met jews, jew, jood, joden zijn weg. Niks antisemitisch meer. Neger ook.”
Je moet niet vragen welk terreurbeleid zoveel schrik in de mensen hun harten jaagt dat ze ongerust zijn omdat ze met een grap gelachen hebben.

Verder, vervolgd worden, dat is zonder betekenis, het is niet omdat men iemand vervolgd dat die ook schuldig is. Zelfs als ze hem veroordelen wil het nog niet zeggen dat hij schuldig is. ik heb het zelf een aantal keer meegemaakt, schuldig op correctioneel, vrijspraak op het beroepshof.

Eerste aanleg is gewoon willekeur.