Los bericht bekijken
Oud 25 september 2021, 19:44   #77
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik herhaal. De vervuiler stopte ermee omdat in 2000 al bekend was dat er stront aan de knikker was. De hele politieke meute wist de reden maar zweeg als vermoord.
De kennisgeving van Lantis werd stil gehouden omdat afvalstoffenmaatschappij OVAM besliste om niet breder over de zaak te communiceren omdat de gemeten waarden onder de toen gehanteerde normen vielen.

De vervuiling was al meer dan 20 jaar bekend, maar was destijds niet van die aard om er spel over te maken.

Dat zouden de Belgicistjes ook niet gedaan hebben als De Vlaams-nationalisten niet de plaats hadden ingenomen van Dewael, Somers, Leterme of Janssens.
Ze zien een stok hun gevaarlijkste vijand te slaan, en hopla! Daar GAAN ze!
Ik moet je gelijk geven, je valt in herhaling maar je uitleg is wel serieus met de haren getrokken.

Citaat:
Tijdslijn van de gebeurtenissen

2002: 3M stopt met PFOS-productie, maar blijft water lozen dat vervuild is met PFOS. Dat is een rest in het gezuiverde bodemwater, aangetast door de historische bodemvervuiling.
2006: eerste metingen van lozingswater
2008: die metingen leiden tot een strengere omgevingsvergunning
2008 tot 2019: er zijn verschillende metingen van onder meer VMM boven de maximumwaarde van 30 microgram per liter in het lozingswater. Ook OVAM noteert te hoge waarden.
2019: 11 jaar na de aangescherpte milieuvergunning treedt de milieu-inspectie voor het eerst bestraffend op. 3M krijgt een pv en moet uiteindelijk een boete van 7.200 euro betalen.
Eigenlijk moeten we dus de periode van 2008 tot 2019 bekijken. Vermits je toch zo graag op de kap van Patrick Janssen zit, valt op te merken dat BDW toen al zes jaar burgemeester van Antwerpen was en er werden wel degelijk te hoge pfos waarden vastgesteld. Ik kan er ook niet aan doen, dat zijn facts.

3M loosde te grote hoeveelheden PFOS in de Schelde en de overheid wist dat, maar reageerde jarenlang amper

Laatst gewijzigd door Jakko : 25 september 2021 om 20:03.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden