Los bericht bekijken
Oud 27 september 2021, 19:32   #189
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Natuurlijk was dat een Tesla supercharger. We hebben er ondertussen al een vijftal verschillende gebruikt. Heb jij al zo'n ding gebruikt ? Ik vermoed van niet, anders zou je zo niet reageren.
Je hebt er van 150 tot 350 kw, maar als je je autootje daar inplugt (een T3 LR model 2021 dus) valt die power al snel naar iets van 70 KW, en als je naar de 70-80% gaat, zelfs naar 50-40 kw.
Dat weet ik, daarom zeker niet meer laden dan 70% bij tussenstops.

Citaat:
Als je de chargelimiet zet in je console, zie je 2 zones. 1 voor dagelijks gebruik, zo tussen 50 en 80% ongeveer. (Er staan geen cijfers op, dus je gokt op de grafiek hé) en de reis-zone, die dan van 80 tot 100% gaat. Dus Tesla zelf raadt aan om de limiet hoog te zetten voor lange reizen
Dat is enkel bij vertrek, maar niet bij tussenstops onderweg. Jij wilt toch sneller aankomen of niet?

Citaat:
Aan de superchargers zijn we meestal gestopt met laden rond 85-88%.
Waarom dan niet eerder als je weet dat de kWs als een baksteen vallen na 55-60%?

Citaat:
En komende van 15-20% heb je dan gemakkelijk 45-50 minuten laadtijd.
Probeer het eens uit, ipv de theoretische grafieken en tabellen te geloven. The truth is out there.
Dat zijn geen theoretische, er zijn talrijke YT-filmpjes die dat bewijzen, nadien vastgepind in tabelletjes. Een link van Nyland had ik gegeven.

Aan 37 minuten zit je van 10 % naar 80% dacht ik (V2)

Uiteraard zijn nog de meeste Suc 150 kW laders (V2), van de 250 kW laders (V3) zijn er nog niet veel, maar toch redelijk naargelang route.

Je had toch a better routeplanner om te vergelijken? Liegen die?

Antwerpen naar Bordeaux bvb. is 934 km in 9h14.
Aan 100% vertrokken en 10% bij aankomst.

totaal: 8h27 rijden en 3 maal laden voor een totaal aan 47 minuten laden:

Sucs max kw, respectievelijk laden:

1. Senlis max 150 kW : 15 min, 27 % tot 66%, + 29,9 kWh
2. Blois max 250 kW: +19 min 10% tot 69%, + 44,6 kWh
3. Niort max 250 kW + 14 min 10% tot 58%, + 36,6 kWh

https://abetterrouteplanner.com/?pla...7-33dede9d152d
Klik de tabel aan voor een overzicht.
In de instellingen kun je alles instellen. Standaard is 90% vertrekken en snelste. Dus die 90% moet je best naar 100% brengen (thuis laden)

Maar dat wist je allemaal al.

Citaat:
PS : de Fastned supercharger op de parking van Peutie is 300 KW, maar valt even snel naar 70 KW als die van Tesla.
Omdat niet de laadpaal de laadkurve bepaalt maar hoofdzakelijk je batterijpack + temperatuurmanagement.

OK, ook aan Ionity kun je eventueel laden in nood...

Maar de prijs bij Tesla Suc zal wel altijd de goedkoopste zijn.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 september 2021 om 19:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden