Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Ja , maar er zijn grenzen. Om nogmaals het voorbeeld aan te halen: als ik zeg dat uw moeder een gepatenteerde hoer is die het met om wie doet in het dorp, dan is dit mijn mening en moet dit kunnen volgens het citaat. Ook al is mijn gezegde onwaar.
|
Jij mag dat perfect in een prive chat groep aan iemand die hetzelfde wil denken, vertellen he.
Daar waar er grenzen zijn, is als uw uitspraak CONCREET NADEEL berokkent aan mijn moeder. Maar dan moet zij U daarvoor schade vergoeding vragen. En daarvoor moet zij al op de hoogte zijn van uw gezegde. Wat, als gij dat enkel maar aan anderen zegt die daarmee goed kunnen lachen, in prive, natuurlijk niet kan, en eigenlijk ook geen nadeel betekent.
Maar uw voorbeeld is verkeerd, om de volgende reden. Mijn moeder is geen gepatenteerde hoer die het met gelijk wie doet in het dorp. Ge zijt dus gewoon aan het liegen. Dat is NIET wat Dries verweten wordt.
Wat Dries verweten wordt, is het volgende. Mijn moeder is van haar fiets gevallen en heeft zich gekwetst. Om een of andere reden heeft Dries mijn moeder niet graag. Misschien was zij zijn onderwijzeres en heeft hem destijds teveel bij zijn oren getrokken, weet ik veel. En nu mijn moeder gekwetst is, kan Dries zijn lol niet op, en hij maakt daar grappen over. Hij vindt dat plezant dat zij op haar bakkes gegaan is, en zegt dat hij het plezant zou vinden mocht ze nog eens vallen. Hij zegt dat aan zijn vrienden die ook niet veel van mijn moeder moeten hebben, en ze lachen daarmee.