Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Neen, u verdraait. Ik zeg niets van dit alles. Ik zeg dat om een miljoenenmaatschappij in goede banen te leiden en te houden zer regels nodig zijn.
|
Misschien. Het is een politieke mening. Er zijn andere meningen.
En ja, velen hebben de mening dat er regels nodig zijn, maar dan is de discussie: WELKE ? En om die discussie kunnen te houden, ttz, de discussie over het politieke systeem dat men wil, moet men EROVER KUNNEN PRATEN.
Jij hebt JOUW geprefereerde systeem, anderen hebben een ander geprefereerd systeem. Jij vindt dat er enkel mag gepraat worden over kleine variaties op JOUW systeem, en al de rest vind je walgelijk, en daar vind je het normaal van dat men daar de mensen die die systemen voorstaan, of daarover willen praten, de mond moet snoeren.
Wel, zo kan men geen politieke discussie voeren he, want jij wil dat enkel de jouwe, op kleine variaties na, mag besproken worden.
Citaat:
En daarom sommige dingen kunnen nu eenmaal niet. Ook in verband met de vrije meningsuiting.
|
Wel, als men natuurlijk niet over andere systemen mag PRATEN, dan kan men natuurlijk niet bepalen welk systeem men op een zeker ogenblik wil he.
Citaat:
Maar er is een grens. Als ik onterecht ga rondbazuinen aan de unief dat mijn prof. Staatsrecht een notoire dief is, dan is dit een vrijheid van mening die niet wordt getolereerd: laster. En dus strafbaar.
|
Ik heb U gezegd dat dat niet onder de notie "mening" valt, maar ja, dat lijk je dan weer niet te begrijpen. Dat is een leugen die als ze geloofd wordt, schadelijk is voor die mens, dus kan die U schadevergoeding vragen.