Los bericht bekijken
Oud 2 oktober 2021, 15:36   #1167
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dit verschijnsel is inderdaad een probleem. Als het altijd waar is (1), maar het zou kunnen. Alhoewel ik nog niet in bvb Ninove geweest ben om daar mijn licht op te steken of het probleem daar ook zo accuut is. (1)

Maar dat is hier nu niet aan de orde in de discussie. Het gaat over de uitspraak van Van Grieken dat Europa ‘overwegend’ blank moet blijven. Dat houdt in de praktijk in dat men kleurlingen zal moeten weigeren op basis van de huidskleur om zich nog in Europa te vestigen. Tenminste, indien men Europa ‘overwegend ‘ blank wil houden.

”D’haeseleer overdrijft schromelijk, stigmatiseert en zaait angst, zegt zittend burgemeester Tania De Jonge. Tussen 2010 en 2016 steeg het aantal inwoners van buitenlandse komaf van 10 naar bijna 16 procent. “Minder dan het Vlaams gemiddelde”, zegt De Jonge fijntjes. Dat ligt op 20,5 procent. Ook qua criminaliteit valt de gemeente onder het gemiddelde, zegt ze.

Toegegeven, zulke uitspraak zegt natuurlijk niet veel over de mogelijke overlast.
Die kleurlingen zullen niet geweigerd worden omwille,le van hun kleurtje, maar omwille van het gebrek aan meerwaarde die ze zullen bijdragen aan onze maatschappij. Het grote Amerika doet ook niet anders.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden