Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Het is zeker overheid die blokkeert, totnogtoe zonder motivering.
Brexit heeft maar de gevolgen die overheden beslissen, niet verkopers/kopers aka burgers.
Dat zonder motivering, is dat omdat de Duitse overheid wat beschaamd is om hun motivatie te geven?
|
tsja......MOET de Duitse overheid wel snel "motivatie" geven aangaande handel met non-EU landen?
De Britten ondervinden misschien iets wat ze een beetje vergeten waren de laatste decennia,"de ambtelijke molen ".....
Die heeft zijn eigen tijdsrekening.
Bij waardes boven de 23 euro (het was zoiets hé?) behoudt de douane (de overheid dus) het recht om alsnog steekproefsgewijs,of naar eigen goeddunken en genoegen,te gaan zien of het allemaal klopt.Dus zelfs als alle papieren "kloppen".Er is geen "handelsakkoord" tussen de EU en het VK hé..
Ik herinner me bvb (hoewel het artikelen uit China betrof) ook zo een vertraging ,en het duurde ,als ik de papieren nadien overschouwde,wel een week voor ik gewaar werd dat het geblokkeerd lag bij de douane,en het was in de week erna dat mij een schrijven bereikte uit het verre Zaventem dat men meer informatie wenste over het parcel....
Das al TWEE weken hé????
(het is overigens allemaal,en zelfs zonder verdere kosten van mijnentwege,goed gekomen...)