Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee
Maar uiteraard is het zo dat je geen compassie moet hebben met een franstalige die al tien jaar in Aalst woont en nog altijd geen Nederlands kent.
Maar mensen die duidelijk nieuw zijn in het Engels of Frans proberen te helpen?
Wat ik daar erg aan vind is dat daar blijkbaar wat VlaamsNationaaldolle ambtenaren zitten die collega’s die mensen wensen te helpen zitten te verklikken.
|
Ik sprak laatst een Indiër die al bijna tien jaar in Antwerpen woont. De man sprak nog geen woord Nederlands. Mensen bij de Antwerpse ocmw-diensten worden voortdurend gevraagd of ze geen Arabisch spreken. Ik word bijna elke dag aangesproken door mensen die het Nederlands niet machtig zijn en die heel duidelijk geen toeristen zijn. Netflix zal het u niet vertellen maar als aan dat alles niets gedaan wordt gaat wat rest van onze 'samenleving' daar aan ten onder. De laatste restjes loyaliteit en samenhorigheid gaan verdwijnen, corruptie, wetteloosheid en lijntrekkerij gaan groeien als kool. Groot gelijk dus dat men mensen die zich hier vestigen op alle mogelijke manieren dwingt Nederlands te leren. Mensen als Wilmès die het tot eerste minister schoppen zonder het Nederlands te beheersen terwijl ze in Vlaanderen wonen zouden net als illegalen moeten kunnen uitgezet worden.