Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet
Maar als dat de mening is van die moslim, mag hij dat toch net wel uiten in jouw overtuiging?
Zelfde als van mening zijn dat men beter alle VB'ers vergast.
|
Uiteraard mag hij dat van mij. Is daar enige twijfel over ?
Citaat:
|
Een mening verbieden omdat ze voor sommigen een oproep tot geweld zou zijn, is dat niet evengoed een tenietdoening van de vrije meningsuiting?
|
Inderdaad. Enkel als het gaat om CONCREET een misdaad te organiseren, is dat niet het uiten van een mening meer. Uiteraard mag voor mij een moslim zeggen: "we moeten al die ongelovige honden aan aan vleeshaak ophangen". Of "we zouden beter bommen doen ontploffen in plekken waar veel westers ongoddelijk gespuis rondloopt". Dat is immers gewoon die mens zijn visie, he.
Daar waar het verkeerd gaat, is wanneer hij zegt, "Soufian, ik stel voor dat gij om 21 uur met een bom rond uw lijf, U gaat opblazen in bar De Kwistenbiebel". Dat is geen mening meer, dan is geen visie meer, dat is een precieze opdracht.
Ik zou trouwens graag hebben dat die mensen dat openlijk zeggen. Dan kunnen anderen ook zeggen dat we misschien daarvoor kampen moeten open doen. Dat zijn allemaal politieke ideeen. Dat zijn allemaal visies van de maatschappij. Maar we doen de kampen pas open als daar een meerderheid voor te vinden is he.
Men mag, in mijn optiek, alles BESPREKEN, alles beschouwen, zonder enige filter. Maar alvorens het TE DOEN, moet een meerderheid daarmee akkoord zijn. Maar die kan dat pas, als dat openlijk besproken kon worden he.