Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Hoe komt het dan dat Jezus geen geweld predikte maar liefde en dat bij Mohammed in de Koran van elke bladzijde het bloed van de letters druipt?
|
In de Koran staan inderdaad verzen met als onderwerp oorlog, maar het was toen ook elke dag oorlog. In de Bijbel heb je dat ook.
In de koran staat dat men oorlog mag voeren ALS men aangevallen wordt, maar als de vijand vrede wil sluiten dan moet men de uitgestoken hand aanvaarden. Verder staat daar ook in dat de profeet op bezoek ging bij zijn stervende Joodse buur en dit als vriend.
Ik heb persoonlijk maar een klein gedeelte gelezen uit de Koran (vertaald in het Nederlands), en de rest heb ik van mijn ouders. Ook heb ik lessen gehad in het Arabisch (wel lang geleden) en daar ben ik ook nooit extreme zaken tegengekomen. Men zei net hetzelfde als wat in de Belgische wetgeving staat (niet stelen, niet...) en als iemand een regel overtrad dan kreeg hij of zij met de meetlat op de handpalmen.
Ik verdedig de Koran omdat ik bij de gekende moslims zoals mijn ouders geen greintje vijandigheid opmerk tegenover de autochtone bevolking. Er is wel kwaadheid tegenover Israel (niet die van België), maar als de oorlog daar stopt zal die kwaadheid ook verdwijnen.
Ik zie geen verschil tussen rassen, en heb zowel autochtone als allochtone vrienden, dus de Islam is voor mij een goede godsdienst net als het Christendom dat is voor haar volgelingen. De kleine groep extremisten (van beide kanten) zullen dat ook niet kunnen veranderen.