Een dijk van een feit, idd, maar het hoge Monty Python gehalte van die hele vaccinatiesaga, ligt in het feit dat de ‘tv-experts’ hier ongetwijfeld ook van op de hoogte zijn, maar desondanks toch iedereen vanaf 12 jaar dat ‘voorbehoedsmiddel’ wil opsolferen, dus voor al degenen die het niét nodig hebben.
Daar is even weinig logica in te vinden als in die hilarische tv-reeks, met dat verschil dat de laatste nog (steeds) echt grappig is en het gevoerde vaccinbeleid puur criminele kwakzalverij.
Och, als ge 20 zijt dan heeft feesten opportunistische prioriteit op gezondheid eh (want de meeste 20-jarigen zijn van nature gezond), en als een door de overheid gepromoot vaccin het toegangsticket wordt voor discotheken, festivals enz, dan kan men het jongeren niet echt kwalijk nemen dat ze zich voor de verkeerde redenen (joepie, toegangsticket!) laten vaccineren.
Ge zijt maar één keer jong en ze zijn nu al meer dan een jaar normaal leven kwijtgespeeld.
Laat me het zo stellen; ik kan me amper herinneren ooit echt ziek te zijn geweest na m’n lagere schooltijd, idem voor m’n madam, in de 30+ jaar dat we al samen zijn heb ik die nooit ziek geweten, buiten een occasionele snotvalling in de herfst of zo.
Vorig jaar, toen ik voor m’n werkgever op medische controle ging, vertelde de arts van dienst me 'dat ‘m zelden iemand heeft ontmoet met zo’n goede fysieke gesteldheid'.
Goede krachtige longen bij de blaastest, rustige hartslag, bloeddruk 12 over 8.
Dan was er nog een knijptest, waarbij je hard in een handgreep moest knijpen, die dan de geleverde drukkracht registreerde.
De verpleegster die erbij zat mompelde iets van ‘amai, da’s ook meer dan gemiddeld..’
Om maar te zeggen, ben vorige week 62 geworden.
En o ja, 2 maanden geleden hebben m’n madam en ik een serologische test laten doen, om eventuele anti-lichamen in ons bloed op te sporen.
Resultaat: beiden negatief, terwijl we al anderhalf jaar leven alsof er geen corona bestaat, al kan het - volgens een ultra-libertaire poster hier - ook liggen aan sterke ‘verkenners’, die voorafgaan aan de eigenlijke immuunreactie, die dan snel komaf maken met vreemde indringers, waardoor er geen anti-lichamen getriggerd hoeven te worden (zoiets).
Soit, we zijn dus van mening dat we, net door het ontbreken van ‘fysiek zwakke punten’ door een goed werkend immuunsysteem, bijzonder weinig risico lopen bij een eventuele besmetting en zijn daarom van mening dat voor ons een vaccinatie niet noodzakelijk is.