Los bericht bekijken
Oud 11 oktober 2021, 10:03   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211005_93003000

De Leuvense universiteit geeft dus een eredoctoraat aan de zwarte atleten die een soort gelijkheidsgroet brachten op het podium van de Olympische Spelen in 1968. Ik heb hier gemengde gevoelens bij. Je zou kunnen zeggen dat sport en politiek gescheiden horen te blijven, waar eindigt dit anders: Wout Van Aert die op ‘t podium van de Ronde van Vlaanderen een statement maakt tegen de sluiting van de kerncentrales? Nina Derwael die op het podium van de Olympics protesteert tegen de begroting van de regering De Croo?

Anderzijds kan je me dan wel beschuldigen van inconsequentie, want ik vind dat pakweg de het WK voetbal nooit in Quatar zou mogen doorgaan wegens de mensenrechtenschendingen, of de hypocrisie van het Olympisch comité dat enerzijds Zuid-Afrika onder het Apartheidsregime steeds uitsloot, maar wel spelen hield in een duistere dictatuur zoals China.

Ik vind het een moeilijke. Wat is jullie mening?
De situatie van de zwarte bevolking in de US in 1968 vergelijken met de federale begroting is er wel over.
De segregatie was net afgeschaft, MLK was vermoord en de KuKlux Clan liep nog vrolijk vrij rond aanslagen te plegen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden