Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Wat jij niet snapt is dat je niet aan de verkeersregels houden potentieel heel gevaarlijk kan zijn. Ja op dat vlak is het dus crimineel, daar kan je niet rond dat is puur de deftinite van het woord.
Misschein vind jij er niks mis mee, maar dat is dan jouw probleem en jouw normvervaging, want ik vind honderden doden per jaar toch wel iets om ernstig te nemen hoor.
|
Je verliest iets uit het oog.
1. ALLES, maar dan ook ALLES wat je doet kan potentieel gevaarlijk zijn voor jezelf en andere mensen. Zelfs uit bed stappen.
2. Dus je strikt houden aan het verkeersregelement is dus nog steeds potentieel gevaarlijk. Of ga je beweren dat er geen ongelukken meer gebeuren wanneer IEDEREEN zich strikt aan de verkeersregelementen zou houden?
3. Heel wat van die regelenenten en boetes hebben nauwelijks tot helemaal niets met verkeersveiligheid te maken. Ik zie niet goed in wat bvb. het niet sluiten van mijn auto met verkeersveiligheid te maken heeft.
4. Daartegenover zijn er heel wat gevaarlijke zaken in het verkeer die zelfs niet verboden zijn. Bvb autoradio's. Ik zou graag het aantal doden kennen die het rechtstreekse gevolg zijn van het prutsen aan de autoradio. Nooit geen onderzoek naar gedaan vrees ik.
5. De snelheidsbeperkingen zijn geen gevolg van een onderzoek maar van willekeur. Met als gevolg dat je dagdagelijks op plaatsen komt waarvan je zegt: waarom hier 50 en op die plaats, die veel drukker is en gevaarlijker, 70?
Dikwijls worden zij ingegeven door commerciele redenen. In mijn gemeente staat er een flitspaal die, wanneer hij flits, honderden boetes per dag oplevert. Waarom? Wel de plaat van de 50km/uur snelheidsbeperking staat meer dan drie meter van de weg af en is handig tussen de bomen verborgen. Voorts maakt zij deel uit van een lange reeks platen met de vermelding 70Km/uur (die op de 2 laatste na wel allemaal langs de rand van de weg staan) en staat er ook nog een duidelijk zichtbare aglomeratieplaat net voorbij de flitspaal.