Los bericht bekijken
Oud 14 oktober 2021, 08:42   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
@Micele Wat betreft bereik 1000km op 1 accu, leuk, maar alleen een optie als de bruikbare accu's een stuk goedkoper worden.
Dat lijkt me heel evident, en is sowieso al feit.

Vergelijk de prijzen maar van een automodel met 50% groter batterijpack dan enkele jaren geleden, vbn genoeg.

Nissan Leaf Acenta 30 kWh : 34.385 basisprijs, € 36.612 met wat opties.
Test 2017: https://www.adac.de/_ext/itr/tests/a..._batterie_.pdf

Nissan Leaf Acenta 40 kWh : 35.600 , € 36.575 met wat opties.
Test 2018:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/a...kWh_Acenta.pdf

Hier valt het nog niet echt veel op, maar bij andere merken wel.
Als men ziet wat ooit een VW E-Golf kostte vergeleken met een VW ID.3.

Nog beter is het de prijs per rijbereik te vergelijken.
En als men nog beter wil vergelijken is het rijbereik incl. eenmaal snelladen.
Want aan groot rijbereik heb je nog meer als je dubbel zo snel kunt snelladen dan het vorige model niet?

Laatst gewijzigd door Micele : 14 oktober 2021 om 09:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden