Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Mijn schuilnaam is niet per toeval Gipsy. Gipsies moeten reizen, rondtrekken en geld verdienen waar er te verdienen valt. Toen ik vertrok naar New York om daar iets nieuw uit de grond te stampen zei mijn moeder ge hebt gelijk, een vliegende kraai heeft meer dan een zittende kraai. Mijn moeder was geen trutwijf die stond te janken als ik vertrok, ze was fier.
Met gans die situatie nu voel ik me een kraai die men de vleugels heeft afgesneden. Ik wil mijn leven terug tegen alle kost.
|
Tja, als men lang genoeg met gestrekt armpje heeft mee gedefileerd, dan komt ooit het moment dat het tegen uw eigen belangen in begint te gaan he. Dat ondervind je nu. Je dacht dat door met gestrekt armpje mee te doen, je voordeel zou doen en nu blijkt dat je gewoon een bende zotten machtiger gemaakt hebt.
Dat is wat ik nooit begrepen heb aan de houding van die mensen die nu staan te jammeren dat ANDEREN ook niet met gestrekt armpje mee defileren, want ZIJ zijn het nu beu, dat die dictators HUN leven nu wat begint lastig te vallen. Dat zijn dezelfden die aan het zeggen waren dat men niet moest grienen toen men gewoon "voor de anderen" een gestrekt armpje moest hebben.
Prikkeldraad mee helpen uitrollen "voor het rijk der vrijheid" was geen goed idee. Maar daar hebben velen aan meegedaan he.
Het is grappig dat jij je nu die kraai voelt. Wel, dat is wat 90% van de jeugd al anderhalf jaar voelt, want die hadden geen schrik. Maar dat waren toen mietjes he. Jij ondervindt nu aan den lijve "eerst kwamen ze voor de communisten, maar ik was geen communist..."