Discussie: Waterstof
Los bericht bekijken
Oud 20 oktober 2021, 08:03   #56
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En ik beweer het tegendeel. En kan er nog getallen aan geven ook.
Tot we een betere, energie-efficientere methode om waterstof gas te maken en de comprimeren/op te slaan hebben, is het alleen maar een doekje voor het bloeden.

Nu moeten we voor elektrolyse, 2.6Kwu in water pompen (dat dan nog lekker chemisch "verrijkt" is) om er met een brandstofcel er 1 kwu uit te krijgen, en proper water....

En dan zit je , zoals Micele al aanhaalt, met een elektriciteitsgenerator die beperkt is in piekvermogens, vandaar dat al die brandstofcelwagens ook nog een accu (of supercondensatorbank) mee mogen zeulen.

Ja, het is een optie om met "gratis" elektriciteit waterstof te maken en het in enorme opslagtanks te proppen (aardgas-opslag bekkens bijvoorbeeld), maar waarom dan niet gewoon rechtstreeks met accu's werken?
Het is niet alsof die technologie niet volwassen aan't worden is.

LED's hebben er ook maar 30 jaar over gedaan om van "indicatorlichtje" naar volwaardige verlichting te groeien. Om maar een voorbeeld te geven.
Maddox, zoals je ziet luistert ene hier toch niet naar de gekende nadelen van waterstofinfra en blijven hier maar onzin verkondigen over batterijen.

Zouden we niet beter een paar filmpjes plaatsen van wetenschappers?
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=T5p192pJGTs

Auke Hoekstra (TU Eindhoven) sprak op het Waterstof evenement van de VER over zijn kijk op het gebruik van waterstof in mobiliteit. Hij heeft een duidelijke mening...
Of de expertise horen van enkele Duitse wetenschappers, zoals Prof. Maximilian Fichtner en expert in waterstof-technologie, in woord en beeld, en de prentjes hier plakken? En van Professor Volker Quaschning, enz...
Citaat:
https://www.volkswagenag.com/en/news...question.html#

Hydrogen or battery? A clear case, until further notice

2019-11-07

Electric battery or hydrogen? We explain where the decisive advantages of the electric drive over the fuel cell currently lie. And why there is no alternative to Volkswagen's decision to consistently promote e-mobility

The current facts prove Volkswagen right. Prof. Maximilian Fichtner, Dep. Director of the Helmholtz Institute Ulm for Electrochemical Energy Storage and designated expert in hydrogen research, lately told the “Wirtschaftswoche”, the “very poor energy efficiency well-to-wheel” of the fuel cell car make sure that battery-powered e-cars “order a multiple of more efficient”. Fichtner continues: “I'm not against hydrogen as an energy storage medium at all. We just should make use of it where it makes sense – and that's not in the car, but in the stationary area.”

Volker Quaschning, Professor for Regenerative Energy Systems at the HTW Berlin, also shares this assessment. According to Quaschning, numerous countries would be dependent on the import of regenerative hydrogen to produce hydrogen cars in large quantities, which would hardly be feasible in the near future. Furthermore, the hydrogen solution is “ultimately also more expensive than the battery version due to the high energy losses”. The carbon footprint of both vehicle variants, on the other hand, “hardly differs in the end. Quaschning's conclusion: Hydrogen will very probably be used above all in vehicles with high daily driving performance”. “The normal car for average applications will very probably be a battery car in the future. There are no environmental disadvantages as a result”.

Fichtner's and Quaschning’s assessments coincide with the results of the study “Automotive Industry 2035 – Forecasts for the Future”, in which management consultants Horváth & Partners recently examined in detail whether battery-powered or hydrogen-powered electric cars will prevail in the future. The study was carried out over six months, accompanied by 80 people/interview partners and financed by the management consultancy itself. “The main reason for our survey was that Horváth & Partners serves many clients in the automotive supply industry. They naturally want to know what to expect in the next 10 to 15 years,” says Dietmar Voggenreiter, head of the study.
The study first analyses the reasons for the purchase. Why should customers switch to e-cars? The most likely scenario at the moment is a two-phase model, according to the study: the push-phase and the subsequent pull-phase.
[...]
Ook dat zal niet helpen.

Alleen overtollige groene stroom kan je opslaan, en wat je verbruikt hoef je nooit op te slaan want en is ook dezelfde dag nog omgezet in verplaatsingskilometers.

Laatst gewijzigd door Micele : 20 oktober 2021 om 08:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden