Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Hoe je daar toe komt van mijn betoog snap ik niet. Ik wil in de grond GEEN overheid. Maar ik weet dat dat niet gaat, want als er geen overheid is, gaat de eerste de beste maffia bende terug overheid worden.
Er moet GEEN leider zijn, geen wetten, iedereen moet zijn eigen ding doen, waaronder ook anderen vermoorden die hij niet leuk vindt, en vermoord worden door zij die hem niet leuk vinden.
Dat is het ideaal. Maar ik weet dat het utopisch is, want er gaan er altijd zijn die denken dat anderen intelligenter zijn dan zichzelf om in hun plaats te beslissen (leider dus). Dat is een bijzonder dwaas concept. NIEMAND is intelligenter dan gijzelf om te weten wat GIJ moet doen. Geen enkele wet beslist door iemand anders heeft zin om opgevolgd te worden.
Maar dat er bullebakken "overheid" gaan spelen is nu eenmaal onvermijdelijk. Dat ze zo min mogelijk te zeggen hebben, en we ons niet aantrekken wat ze als wetten uitvaardigen, is het beste dat we kunnen doen.
|
Maar als je anarchist bent, waarom stem je dan voor VB? Die haten anarchisten, libertarians en ander gespuis. Die staan voor ‘Law and Order’.