Los bericht bekijken
Oud 24 oktober 2021, 00:59   #873
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is ze juist niet, dat is mijn punt. Ze is lang, staat vol moeilijke woorden zonder duidelijke definitie, en is uiteindelijk een heel lange uitwerking van "omdat ik het beter weet".
Natuurlijk niet, het is perfect logisch uitgewerkt met het mimetisme als vertrekpunt, en dat zowel historisch-antropologisch als psychologisch, met in het verlengde daarvan ook inzicht in de lagen van coderingen van dat mimetisme, mythische (zonder inzicht in de onderliggende mechanismen) of redelijke (met inzicht) en alles daartussen in. Maar je kan gewoon niet anders dan het 'instinctief' weren, want je absurde visie op de mens en de cultuur, en je eigen houding daarbij (je hebt voorlopig altijd het comfort gehad dat de wil tot waarheid nooit strijdig leek te zijn met het cynisme dat zelf een manier was om met je nihilisme om te gaan), kan je enkel 'rationeel' aanhouden zolang er geen écht inzicht zou zijn, zolang men niet effectief 'beter zou kunnen weten'.

Overigens, die "dat is lang" doet me denken aan iemand die me ooit zei liever geen 'te lange mails' te lezen (nochtans was dat de eerste keer dat die zoiets zei en was de mail niet eens speciaal lang), gewoon omdat ik ongewenste dingen ter sprake bracht (over een veel banalere kwestie, maar dat terzijde).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 oktober 2021 om 01:14.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden