https://www.hbvl.be/cnt/DMF20211101_..._BT=7016336938
HBVL 2-11-2021
Erdan en zijn familie kunnen nog steeds niet geloven dat Drina overleden is. “We verwachtten ons vijfde kindje, een dochtertje. Ze was uitgeteld op 17 december.
Dat we niet gevaccineerd zijn is een persoonlijke keuze.
We zitten met het verlies van mijn vrouw en dochter.
We willen weten waarom ze overleden zijn. Er zijn nog heel veel vragen die onbeantwoord blijven. We hebben contact opgenomen met het ziekenhuis en hebben hen om een overleg en om informatie gevraagd.”
Hij zou zich beter de vraag stellen, en met hem de hele persmeute:
"Zou ze overleden zijn moest ze gevaccineerd geweest zijn?"
Het antwoord zou ongetwijfeld zijn:
"Meer dan 90% kans dat ze nu nog zou leven, ze zou besmet geraakt zijn, maar de besmetting zou niet zo'n ernstige ziekte veroorzaakt hebben."
Het was inderdaad hun vrije keuze om zich niet te laten vaccineren. Het heeft hem z'n vrouw gekost en de kinderen hun moeder.
Nu met vragen zitten! Dat begrijp ik dus niet. Ik begrijp wel dat dit de samenleving veel geld gekost heeft en nog zal kosten.
Als ik iets verder lees, lees ik dat het een zeer marginaal gezin is, het vijfde kind was op komst, geen dak boven het hoofd en als ik tussen de regels lees, leefden ze op kosten van het OCMW. Want indien hij werkte, hadden ze dat er ongetwijfeld bij geschreven.
Uit HBVL
Volgens schepen van Welzijn en voorzitter van Bijzonder Comité Sociale Dienst in Beringen zal het OCMW het gezin de nodige begeleiding aanbieden. “Het spreekt voor zich dat we geen persoonlijke informatie over dossiers bekendmaken.
Indien het gezin gelinkt is aan het OCMW van Beringen, zullen onze maatschappelijk assistenten het nodige doen om het gezin te begeleiden naar de juiste instanties inzake huisvesting en verdere ondersteuning.”