Discussie: Waterstof
Los bericht bekijken
Oud 2 november 2021, 09:59   #281
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, maar als ik mij niet vergis zijn die andere stoffen gemaakt van het afval product zoals ook LPG die ze , als ze hem niet in auto's kunnen verbruiken, moeten affakkelen. Of dat affakkelen nu beter is dan het te gebruiken om mee te rijden durf ik me niet over uit te spreken.
Nee, hoor.
De synthetische stoffen zijn geen restproducten van de brandstofproductie.
ook teer ( asvalt) is geen restproduct. Uit asvalt kan je zelfs nog brandstofwinning.

Citaat:
En, ge vergeet nog een onderdeeltje van de vraag. Stel, wat niet uitgesloten is, dat er nog eens een oorlog komt, waar gaan al die legervoertuigen onderweg hun elektrische bevoorrading doen? 't Is maar een vraag hé. Ik vrees dat we dan nog gaan lachen, maar GROEN. Maar ja 't is GROEN wat ge wild hé.
Ik vergeet dat zeker niet.

Ik heb hier al 1001 keer aangehaald, dat EV's een alternatief zijn voor voertuigen die geen 200km per dag rijden en dan nog enkel rond de kerktoren.

Zelf gebruik ik een fluistermotor voor een bootje waarmee we in natuurgebieden gaan varen.
Als we meerdere uren achter elkaar willen kunnen varen, moeten we meerdere accu's meenemen.

Onze vereniging neemt ook regelmatig deel als tegenpartij, aan militaire oefeningen.
Ook meerdaagse oefeningen.

Citaat:
Snelheid van de Elektrische buitenboordmotor:
Deze informatie is gebaseerd op basis van een 3 meter Rubberboot.

Langzame stand:
Snelheid: 5 KMH
Vaartijd: 8-10 uur
Vaar afstand: 40-50 km

Half gas:
Snelheid: 8-12 KMH
Vaartijd: 2-3 uur
Vaar afstand: 20-30 km

Vol gas:
Snelheid: 15-20 KMH
Vaartijd: 0:30 uur
Vaar afstand: 7.5-10 km
https://www.uw-elektrischvarenwinkel...control-detail

Met deze maximuum vaartijden en afstanden gaan we dus niet veel kunnen uitrichten.
En dan hebben we het nog niet over gewicht en vollume dat moet meegesleurd worden.

Een zeer belangrijk gegeven voor luchtlandingseenheden en verkenningseenheden.

Ga je naar Elektrische buitenboordmotoren met meer vermogen, dan zit je met motoren van 24V en meer.
Dus nog meer gewicht dat je moet meesleuren.

En gek genoeg kan je nergens in natuurgebieden stopkontakten vinden.
Ook snelladers zijn er nergens te vinden in die gebieden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden