Los bericht bekijken
Oud 3 november 2021, 19:11   #30
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie op het werk in een Windows-cloud omgeving werkt heeft waarschijnlijk ook al de "2-factor" authentification procedure een paar keren mogen doormaken...

Het betekent in de praktijk dat U af en toe vanaf een ander toestel (een smartphone) moet bevestigen dat U het bent......

Dat schijnt veiliger te zijn dan alleen maar betrouwen op de "gebruikersnaam/paswoord" methode waar we allemaal zo veel van houden....

Voor privé-accounts lijkt dat (nog)niet verplicht te zijn (heb ik niks van gemerkt toch)

Ondertussen ,november 21,staat ook Google op het punt te beginnen om de (onvoorstelbare hoeveelheid...) gebruikers met een Google-account ,geforceerd,te duwen naar een 2-punts-authenticatie....

Op die manier raken ze toch aan uw smartphone nummer (in de praktijk),hoewel er blijkbaar ook systemen bestaan via een USB-stick of zo......als ik aan de beurt kom zal ik wel zien....

Google begint blijkbaar eerst met de privé-accounts.De professionele google accounts staan onder de verantwoordelijkheid van de IT-beheerder van de organisatie en de firma wil zich niet direct moeien......

Laatst gewijzigd door kelt : 3 november 2021 om 19:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden