Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev
Dat is al zo straf als hout en pellets importeren als biomassa uit Canada. 
|
Zeker als je weet dat er hier genoeg water is om door het electrolyse apparaat te sleuren. Alleen hernieuwbare energie is een lastigere zaak.
Uiteindelijk mag je rekenen dat je minstens 3 keer meer Kw nodig hebt om de waterstof te maken en op te slaan voor statische toepassingen. (jaja, het kan theoretisch veel efficiënter, maar die technologie is nog niet eens in de buurt van enige grootschalig prototype)
Voor mobiele toepassingen waar ruimte een "probleem" is, zoals auto's, vrachtwagens, vliegtuigen en treinen komt er nog eens de compressie en het gewicht van de opslagtanks bij.
Zoals ik schreef, het enige transportmiddel dat tot nu toe waterstof als succesvolle energiedrager heeft gebruikt was de jaren 1920 LZ 127 Graff Zeppelin. En ook daar hebben ze de waterstof tot "Blaugas" omgevormd door er propaan bij te mengen. Daar kom men een paar 1000m³ gebruiken als
drukloze brandstofopslagtank.