Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele
Noorwegen ook? Je beseft niet eens dat iedereen hier nu weet dat je aan het liegen bent?
Ben je niet beschaamd?
Bulgarije heeft geen electriciteit?
Ze hebben zelfs 160 snellaadpunten en 358 normale (=< 22 kW)
De Bulgaren hebben 1.515 BEV en 1032 PHEV die laden zeker aan die stopcontactbomen van jou.
Vraag eens aan die Bulgaren met een EV waar die hun EV laden.
Heeft uw mobilhome dan geen electriciteit nodig?
En Polen heeft 3.165 laadpunten waarvan zelfs 1.226 snellaadpunten.
Polen heeft nu 7.553 BEV en 7.903 PHEV die laden alvast aan kastanjebomen waar jantje van droomt.
|
Zoals ik reeds postte, ik ga niet naar steden, maar naar bossen en grote waters. Vaar rivieren af en beklim rotsen.
Mijn mobilhome dient dus niet om city trips te maken, dat doe ik wel met de trein en dan ga ik op hotel.
En ja, dan huur ik daar een EV. Die kan je immers aan de betere hotels opladen.
Maar dat is het nu juist, onze mobiele maatschappij lijkt wel uit twee werelden te bestaan.
En dat schijn jij nog steeds niet te kunnen vatten.
Maar trek het je niet aan, het is jou taak niet om te zorgen dat onze maatschappij mobiel blijft.
Citaat:
Zo zal iedereen vanaf januari 2029 verplicht worden om een elektrische wagen te kopen, tenminste als het een nieuwe wagen is. Voor tweedehandswagens werd vooralsnog geen datum afgeklopt. Deze kunnen vermoedelijk nog wat langer op benzine of diesel rijden. Tegen 2030 wordt er gemikt op 100.000 ‘semi-publieke laadequivalenten’. “De randvoorwaarden zoals laadpalen en capaciteit, zijn natuurlijk essentieel", zegt Vlaams minister van Milieu Zuhal Demir (N-VA) bij Terzake.
|
https://www.hln.be/nieuws/auto-s-ele...ee96d1a97d35b6
Maar zelfs zij die daar wel voor verantwoordelijk zijn, trekken hun kak al in en stellen hun verplichting al met 2 jaar uit en koppelen al voorwaarden aan de mogelijke invoering van de verplichting.
En let wel, het gaat enkel over nieuwe inschrijvingen, tweedehandsvoertuigen krijgen deze verplichting niet.
Het gevolg gaat zijn, dat veel mensen een nieuwe kleine goedkope EV gaan aanschaffen om rond de kerk te rijden en dat men een old-timer ICE gaat houden om grotere afstanden af te leggen.
Financieel gaat België echter een grote kater overhouden aan de elektrificatie van voertuigen, want de vele honderduizende buitenlanders die hier nu komen tanken, gaan weg blijven.
Veel EV-eigenaars leggen nu al zonnepanelen met opslagbatterijen centrales die niet aangesloten zijn op hte net en waar de staat dus geen taksen op kan innen.